fredag 24 januari 2014

140118 - 140121

Idag vaknar vi hemma, och det var skönt! En vecka går kanonfort!

Idag lördag och V75. Det blåser som sjutton här i Thailand, så någon strand är inte att tänka på.
Man får hållas hemma vid poolen.

Ingen träning idag, utan det blev jobb på förmiddagen, samt uppackning mm.

Kvällen slutade med att vi fick 4 sexor och gubbarna fick 2 sexor. 16 kr/st. Inte mycket till utdelning det inte.
Det blev hem och sova direkt efter V75 slutat. Trötta efter resandet.


Söndag.

Idag fyller min kära mormor 95 år. Många, många grattiskramar från oss!

Jag pratade med henne på förmiddagen och hon lät så pigg så. Hon skulle ha gäster på eftermiddagen, och tyckte det var tråkigt att inte vi också kunde komma!

Det blev jobb även idag, samt träningspass på Chang Corner, tillsammans med min käre man!

ikväll äter vi hemma, det blev ugnsfalukorv. Man är lite trött på all thaimat nu.


Måndag

Efter frukost tog vi den långa promenadrundan, ca 7-8 kilometer. Det är första gången som vi gick den för säsongen. Vi brukar köra på Chang Corner annars.

Lunchen blev också hemma, eftersom jag sitter och jobbar.

Igår köpte jag en stor bit fläskkarre på marknaden. Jag drog ut en bild på nätet som jag visade köttgubben på marknaden, och då förstod han direkt vad det var jag ville ha.

Jag gjorde imorse iordning karren i en gryta med lite lök mm och tänkte testa att göra Pulled Pork.

Den fick stå i ugnen 8 timmar på svag värme, och sen var det klart. det blev så himla gott med en massa tillbehör till. Kommer absolut att göra det fler gånger.

Tisdag

Idag jobbar jag igen, löner på fredag samt en massa annat.

Det blåser idag också, så något strandläge är det inte idag heller. Imorgon ska vi till Huahin och tandläkaren igen. Inte kul, men ett ont måste..........

Ha det så bra alla nära och kära!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar