måndag 6 januari 2014

140101 - 140106

Det har varit lite si och så med bloggandet nu. Ska försöka skärpa mig!

I torsdags var Roffe och golfade som vanligt på Black Mountain.

Jag var och tränade, checkade ut El Stefan med familj från byn och tog emot Jörgen och Malin som kom till byn och som ska bo i vår lägenhet till mitten av februari.

På kvällen var på JubuJubu och åt. Ikväll var vi inte nöjda med maten. Tyvärr.

På fredagen hade jag fortfarande tandvärk så Roffe och jag stack till Huahin och gick till tandläkaren, igen!  (Nu är värken borta tack och lov)

Vi orkade inte åka hem på kvällen igen, så vi tog in på hotell. Vi gick en sväng på nattmarknaden och sen blev det middag på Prime. Mycket god mat denna gång. Hummersoppa, lax, pasta mm.
Det är så gott ibland att inte äta thaimat. man tröttnar kan man säga.

På lördagen rullade vi hem till Huay Yang igen. Det blev några timmar på stranden innan V75
planeringen. Jag hann med att köra ett träningspass också.

På kvällen var det som vanligt V75 på Chang Corner. Gubbarna fick 5 rätt och tyvärr hade vi bara 4.

I söndags hade jag arbetsdag och Roffe drog till stranden. Lunchen blev på ett nytt ställe på Lotusvägen.

Jag hann även åka till Bang och klippa mig. Han lockade mitt hår sen så fint! Tur att det blåser ut när man åker moppe.

På eftermiddagen drog jag också ner till stranden för att slappa en stund.


Det blev en god fruktdrink på stranden. Gul och fin mangodrink!



Sen blev det 4 fika hos Lars och Lena, tillsammans med deras grannar Tryggve och Anette från Värmland.

Middag blev det hos Yutan. Blev en tidig kväll, vi åkte hem och sov för vi skulle upp och titta på JVM.
Spännande match med tråkig utgång, kan man väl säga.

Igår måndag åkte vi ner till stranden igen. Ingen riktig sol, soldis, men nu är vindarna ljumma och sköna. Vi åkte hem och gjorde lunch och jag jobbade på eftermiddagen.
Lena och jag drog sen till Changen och körde ett träningspass.

Roffe och jag drog sen till marknaden för att handla lite grönsaker mm. På hemvägen svängde vi in till familjen Demander och hälsade på. Blev ett glas vin där innan vi åkte hem.

Vi hade bestämt oss för att äta räkor ikväll, så jag gjorde aioli och vitlöksbröd. Smakade mycket gott. Uffe kom förbi och åt lite räkor med oss. En del räkor var riktigt stora!



Idag har vi börjat packa lite, vi åker ju till Laos på fredag en vecka. Städade ut julen och plockade ihop lite. Nu sitter vi här med varsin dator och slappar vid poolen.

Det går ingen nöd på oss direkt!

Ha det bra alla! Kramar från oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar