onsdag 21 november 2012

Torsdagen 22 november 2012

Upp tidigt idag, Roffe skulle till Black Mountain. Idag var de bara 5 stycken som skulle åka så Roffe skulle köra själv. Men bilen ville inte starta imorse. Han ringde då Hebbe, som också har bil och skulle med idag, så löste sig problemet. Blir till att införskaffa nytt batteri.

Jag gick långrundan idag, och gick sen förbi Chang Corner för att kolla läget. Vi har ju byggt om köket, och håller på att måla om lite. för att fräscha upp hela stället. Flyttade hyllan med böcker som Dog Rescue har där och städade ur den. Nu bara fräscha böcker där att inhandla. Kostar 100 bath och pengarna går direkt till hundgården här i byn. Finns upp emot 300 hundar där nu, så pengar och mat går det åt.

Kommer bilder senare, hade ingen kamera med mig idag.

Hämtade hem en Pad Thai Gay från Ann, och satte mig vi datorn och jobbade. Nu kommer jag inte längre, utan nu tar jag boken och åker till stranden. Idag skiner faktiskt solen.

 Jag var även ner till vår lägenhet för att kolla, eftersom det kommer hyresgäster på lördag. Vi har fått en ny receptionist Tuk, och det är så fint nere på Condot nu.

 Så här fina blommor har Ann utanför sin restaurang. Det är därifrån jag tagit mina som jag hoppas ska gro till sig.

 Även en fin orkidee har hon hängande där.

 Pannkaksmannen dök upp på stranden på em, det var så himla gott med en bananpannkaka med lite socker på. Mums!

Blev ett glas vin kl. 4 hos Ehn/Hallklint. Jättefin orkidee har dom vid entren.

 Sen kom Roffe hem efter golfen, och berättade att han inte vunnit utan det hade Sven gjort. Men att Hebbe bjöd på middag ikväll nere hos Kaew. Så vid 7-tiden moppade vi dit.
Härlig solnedgång vid vår altan.


 Golfarna med respektive, Wille, EvaBritt och Sven.

 Kärstin Astor, Britten och Roffe.

 Dagens segertal av Sven. Grattis!

Hunden hade fått valpar som bara var några dagar gamla.

Tack sällskapet och tack Hebbe för middagen!

Nu blir det sängen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar