tisdag 29 januari 2013

Onsdag - Söndag 23-27 jan 2013

På tisdagskvällen var vi ner till Pia och Tony på Condot och tog en drink, innan vi åkte iväg och käkade middag. Konstigt att komma på besök i sin egen lägenhet, (dom hyr vår lägenhet på Condot).

Ikväll hamnade vi på Maew, vi har knappt inte varit här i år. Det är ofta så mycket folk och det tar lång tid innan man får maten. Ikväll var det nästan bara vi där, så det gick snabbt. Vi 6 personer beställde in 10 thairätter som vi delade på. Det var mycket gott!

Onsdag: Näst sista dagen för mig.
Roffe åkte på sina ärenden och jag åkte till trädgårdsmästaren och beställde lite träd och blommor som vi hade tittat ut.


När man handlar blommor och växter här i Thailand så kommer de hem och planterar till den.


Dao tittade till de andra växterna vi hade också.


2 nya fina blommande växter i trädgården!


På eftermiddagen åkte vi till marknaden på andra sidan vägen för att handla lite grönsaker.


När vi sen åkte hem passade vi på att tanka på Shell, Super Power! Så att moppen går riktigt bra!

Vi hade sen golfmöte på Chang Corner. Tord, Astor, Roffe, Göran och jag ingår i kommitten. Tävlingen kommer att äga rum den 21 februari, för den som av någon anledning missat detta!


På kvällen bjöd vi hem Avestaborna, börjar bli många nu!


Sen åkte vi till Yut och åt middag.

Torsdag: Upp tidigt, Roffe ska till Black Mountain med golfgänget och jag ska börja packa. Åker till flygplatsen kl. 4 idag.

Inte kul att säga hej då! men men, jag är snart nere igen....

Taxiresan gick galant, tog ca 4 timmar.

Planet gick som det skulle, det gör nästa alltid Thai Airwais, kl. 00.45.

Landade på Arlanda kl. 06.00 och då kom Pierre och hämtade mig. Blev lite chockartat: Minus 18 grader!  En skillnad på ca 50 grader!

Hem och träffa Noah och Milo. Oj vad de hade växt!  Åkte sen till lägenheten som jag hyr av Uffe, för att packa upp lite.

Handlade mat, kollade lite på jobbet och sen var det hem och sova en stund. Ikväll kommer Oscar, Malin och Alexandra och äter middag. Jag har längtat efter att få träffa dem! Förra året kom de ju ner och firade jul med oss, men i år har de haft annat för sig.

Blev god middag och mycket prat. Jag orkade inte längre än till 21.00, då var jag genomtrött.

Lördag:
Efter frukost åkte jag och ungdomarna hem till Pierre och Anette och fikade. Kul att ses igen!

Ungarna drog åt varsitt håll och jag åkte hem och vilade en stund. Jag åker till Stallarholmen ikväll med Alexandra för att hälsa på syrran med familj.

Det blev en trevlig kväll, räkmacka och ett glas vin, samt mycket tjatter.....
Kul att träffa Lukas och Tilda igen. Förra året var det också ner till Thailand. Jag hoppas att de kanske kan kommer ner nästa år igen.

Vi åkte hem tidigt söndag morgon efter frukost. Först ner och sa hej till mormor, som nyss fyllt 94 år.
Jag åkte sen till jobbet och jobbade hela dagen. Man har lite att ta igen när man varit borta. Jag gör ju mycket jobb nere i Thailand, men mycket ska sorteras in mm när man kommer hem.

På kvällarna somnar jag gott, man ligger lite fel i tiden när man kommer hem.

Imorgon måndag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar