torsdag 26 december 2013

Söndag - Fredag

Jag har inte skrivit så mycket på bloggen, har haft en jäklar tandvärk hela veckan så igår, torsdag, fick jag åka till tandläkaren igen!

Började söndagen med att baka en plåt frökex. Nyttigt och bra!

Vi tog en pizza på stranden tillsammans med Lars och Lena. Det blåser fortfarande rätt mycket, men det är mysigt att sitta på stranden och äta. Det har kommit ner en himla massa "turister" till byn nu.




Måndag!
Lena och jag drar först till Immigration, jag behövde köpa en månads visum till. Sen drar vi till körkortsskolan för att få vara thailändska körkort. Nu har vi fått ner varsitt internationellt körkort så då är det snart klart.

Nu kan vi köra bil lagligt här nere. Tyvärr fick vi inte på motorcykel, eftersom vi inte har det på våra körkort hemma. (Vi är för unga!)

På eftermiddagen åker Roffe och jag till Coconut för att se om Gunilla och Göran har kommit till byn. De var ute och handlade, men vi hamnade istället hemma hos Christer och Teija på ett glas vin. Senare anslör även Gunilla och Göran. Jättekul att träffas igen!

Sen var det avsmakning av julskinkan hemma hos oss. Hela julaftonsgänget kom. Blev en tidig kväll eftersom vi ska upp och jula imorgon.

God Natt!

God Jul allihopa!

Saknar så klart alla våra nära och kära därhemma! Många kramar till er! Hoppas ni får en mysig julafton allihopa!

Vi stökade i ordning lite härhemma, sen åkte vi med bilen till Thap Sake. Det var marknad där så vi shoppade lite grann.
Sen tog vi en lunch på vägen hem, på Coffe Go. Mycket fräscht ställe efter motorvägen, i riktning Huay Yang.

När vi kom hem dök isbilen upp. Vi hade bokat en liten isbar samt isbitar att fylla kylboxen med.



Dukat och klart!




 En härligt bukett rosor kom Lars och Lena med!


En liten fördrink innan julmaten för gubbarna!


Vi fick ihop ett litet svenskt julbord iallafall, det enda vi hade med oss hemifrån var sill och ansjovis. Resten finns att få tag på härnere. Smakade mycket gott!


Skål och god jul!


Sen lekte vi "paketspelet med tärning". Thaitjejerna och även vi andra tyckte det var jättekul. Alla hade med sig 2 julklappar som vi sen spelade om.
Nu vill dom att vi ska göra det på nyår också!


Paketöppning! Tyvärr dålig bild.


 Vi hade en mycket trevlig julafton ihop! Tack alla som var med!

Onsdag

Idag åt vi upp resterna till lunch, Uffe, Lars och Lena och vi. Smakade lika bra idag.
Sen slappade vi mest på eftermiddagen. Middag åt vi hemma, innan vi tidigt gick till sängs.
Imorgon golf och tandläkaren.

Torsdag

20 st spelare ville följa med och spela Black Mountain. Jag åkte med bussen till Huahin för att ta mig ner till tandläkaren igen. Kan inte fortsätta ha så här ont hela tiden.
Det var ingen infektion, utan dåligt blodflöde runt benet som var kvar. Om jag fattade det hela rätt. Hon gjorde rent och nu hoppas jag verkligen att det blir bra. Inte kul att gå med tandvärk och på Ipren hela tiden.

Jag tog en taxi från Huahin och hem. Sen blev det slappa för mig på eftermiddagen. Roffe var sent hemma från golfen, så det blev middag hemma ikväll.

Fredag

Värken i tanden har lugnat ner sig, inte helt bra. Men det känns skönt att slippa alla värktabletter, man går ju som i en dimma när man äter det hela tiden.

Nu har krafterna börjat komma tillbaka så det blir lite jobb idag, sen ska vi hem till Christer och Teija på middag ikväll. Det kommer att bli trevligt!

Trevlig helg alla!

Kramar från Roffe och mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar