tisdag 3 december 2013

Söndag - Tisdag

Ligger lite efter i bloggandet, men ibland händer det inte så mycket härnere att skriva om.
Dagarna går i en rasande fart!

Söndag, 1:a advent!

Vi hade lite adventsfika hemma hos oss, och sa hej då till Wille och Eva-Britt i och med det. De kommer tillbaka i febaruari igen.

Tjejerna på Chang Corner bakar jättegoda, stora lussebullar. Pepparkakorna hade jag med mig från Sverige. Jag hade försäkt mig på att göra glögg, med vin och glöggkryddor, men det var ingen höjdare. Thaistyle! Det fick funka idag! Hoppas ni fick lite godare glögg hemma.



Lars och Lena stannade kvar och åt av min tacopaj jag hade gjort. Stark tacoköttfärs, och mycket ost och grädde som topping. Smakade mycket gott, om jag får säga det själv....


I måndags var vi mest hemma. Det blåste för mycket för att ligga på stranden.
Jag jobbade på förmiddagen, sen tog jag mig ner till Chang Corner för en timmes träning på löpbandet.
Skönt att röra på sig.

Middag åt vi hemma idag.

Tisdag

Vi åkte ner till stranden, men tyvärr blåste det så mycket, så efter lunchen hos Yut åkte vi hem.






Roffe tyckte inte att han hade några bra läsglasögon, så vi åkte till optikerna på andra sidan och kollade synen och sen köpte han 2 par, med rätt styrka. 2 timmar tog det bara, sen var glasögonen klara att hämta. De gör allting i affären.

Åkte sen till Chang Corner och tränade. Då hade de bakat dessa goda rågbullar/frallor, det luktar så gott i hela lokalen! Vi försöker låta bli att äta bröd, men ibland blir man så himla sugen, speciellt när det är så här färska direkt från ugnen!




Vi tog sen ett glas vin hemma hos Lars och Lena, ihop med Gumpan och Roffe 2 innan vi åkte till Tamarind för middag.

Blev en tidig kväll, Roffe åker till Huahin imorgon för att spela golf med ett gäng gubbar.

God Natt och kramar till er där hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar