lördag 21 januari 2012

Fredag 120120, Hemresa

Jaha, då var det dags att packa ihop och åka hem och arbeta lite. Blir hemma 14 dagar innan jag är tillbaka igen.
Långa rundan blev det idag, sen hem och brassa frukost. Roffe fixade ägg och bacon medans jag slängde ner lite saker i resväskan som skulle med hem.
Sen blev det stranden! Idag var vädret kanon. Långa fina vågor pch säkert över 30 grader i vattnet.
Den ljuvliga stranden.


Lillemor och Gösta njuter av att vara i Huay Yang och slippa vinterkylan, som nu slagit till i Sverige.

Gunilla trivs hon också. Visar Lillemor och Gösta runt i Huay Yang om dagarna.

Hittade en ganska stor slemmig manet uppspolad på stranden. Vet inte om dom bränns eller inte.

Idag var vi många som låg nere vid "vår" strand. Lisbeth, Tord (tack för vadslagningspengarna, Tord), Lena, Lars, Lillemor, Gösta och Gunilla. Idag drog vi till Yut och käkade lunch.
Tillbaka till stranden och vila middag. Alla slumrade till och vem kommer då? Jo, Maggan och väcker oss allihopa! Tack Maggan!

Hem och duscha och packa ihop det sista innan taxin kommer kl. 5. Thaikillen som bor bredvid oss har lovat att skjutsa mig till Bangkok idag. Idag på morgonen åkte jag förbi trädgårdamästaren och dom hade fått hem lite nya växter. Jag köpte en ganska stor bouganville, rosa och fin. Kl. 4 kom dom hem och planterade den. Blev jättebra!
Visst blev den fin!



Innan jag skulle åka dök våra kamrater upp och ville säga hej då. Jättegulligt av er! Ola, Ey, Uffe, Hasse, Lars och Lena.
Gänget kom och ville ha ett glas vin och säga hej då!


Kommer att sakna dej, darling! Puss!
Packad och klar!




Killen jag åkte med till Bangkok, hade så mycket högtalare i bilen att inga väskor fick läggas där! Han spelade kanonmusik, falangmusik, i bilen på vägen till flygplatsen. Tog ganska exakt 4 timmar att ta sig dit.
En liten nätt musikanläggning i bilen!

Åkte med SAS och då checkar man i på nätet och bokat sittplats samtidigt. Väldigt smidigt, detta gör att det inte är några köer på flytplatsen utan man går bara till bagagedrop inlämningen och sen är allt klart. Smidigt!

Gäller att välja rätt gate på denna stora flygplats.

Planet kom iväg som det skulle och jag kommer att landa i Köpenhamn kl. 06.30 svensk tid imorgon lördag.
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar