måndag 16 januari 2012

Måndag 120116, Ranong och Avesta borna kommer

Imorse stack Roffe tillsammans med Tord och Lisbeth till Ranong för att dom skulle stämpla sina visa. Man åker till Ranong, som ligger i Thailand, och därifrån åker man longtail båtar över till Burma, för att få passen stämplade. Smidigt och enkelt när man väl är där efter 30 mils bilåkning enkel väg.
Jag själv satte mig och jobbade på morgonen, efter att gått långa rundan, sen åkte jag vidare till Hanne och Björn på Jasmin. Jag har hyrt deras hus, och ville stämma av allt med dem innan de åker hem.
Sen åkte jag ner till Colibri ihop med Lars och Lena för att ta emot Avesta borna, Gunilla, Lillemor och Gösta.
Härlig grönska på Colibri.

Nu kommer dom!


Lena hade fixat en lite god drink till dem när de kom.

Härlig utsikt från altanen.

Sen drog vi iväg dem till Yut för lite lunch.
Lite god thaimat.

Sen drog vi en runda med mopparna för att visa dem var vi bodde och sen var Lars o Lena bodde.
Efter det hem och slappa lite innan vi skulle ses igen för att äta middag. Kl. 19.00 var vi bjudna till X8 för en liten drink innan middagen.

Ikväll valde vi att åka till Krua Maew, hon har jättebra mat, men vilken tid det tog med maten. Förtar allting. Dröjer nog innan vi går dit igen.
3 damer från Avesta!

Roffe och Gösta.

Hos Maew.

Ikväll blev det inte sent, skönt att komma hem och läsa boken en stund innan sovdags.
Sov Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar