fredag 6 januari 2012

Torsdag, 120105, Golf och arbetardag.

Drog iväg på långa rundan i rask takt, sen hem och åt frukost. Roffe skulle vidare till Hauhin, med 12 andra golfare, och krossa banan. Lite senare starttid idag, så han behövde inte stressa.
Många golfare nere i byn nu, kölista på platserna de senaste torsdagarna. Tyvärr är det fullt på Black Mountain också, så det är inte mycket att göra. Kul att så många är intresserade.
Samlade på Chang Corner innan avfärd.


Själv hade jag arbetsdag idag. Jag sitter med i kommitten för Dolphin Beach Condominium, och idag hade vi bestämt att vi skulle sätta fart och göra klar bokföringen för 2010. Jag och Rolf samlade ihop det mesta av materialet och bokförde in det. Tyvärr strulade internet så det blev inte klart, fortsättning följer! Sen hem och fortsätta arbeta med mitt "riktiga" jobb. Fick en hel del klart. Åkte sen förbi Lars o Lena, och där får man alltid vitt vin när man kommer, så även denna gång. Jag bjöd hem dem på sillmacka, medans vi väntar in Roffe senare ikväll.

Roffe kom hem, glad och lycklig. För det första hade han slagit Tord, dom fajtas varje vecka, och för det andra vann hann både sista nio hålen och totalen. Han hade gjort fler birdie, så Tord fick upp med whiskypluntan, vilket resulterade i att Tord fick köra bilen hem. Men men... kul verkar dom ha.

Så snart Roffe kom drog vi till Bengan och käka. Vi var inte jättehungriga, Roffe hade ätit på BM och vi hade ju tagit en sillmacka. Så det fick bli en Toast Skagen och ett glas vitt!

Sen somnade vi sött på kudden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar