fredag 23 december 2011

111224, JULAFTON

God Jul på er alla nära och kära!
Roffe och jag startade dagen med långa rundan idag. Vi la oss så tidigt, så strax efter 6 hade vi joggingskorna på. När vi sen kom hem, hade Oscar o Malin kommit, så frukosten var redan på g. Idag risgrynsgröt och julskinka. Det smakade väldigt bra! Alex hade julskinka med sig, och Malin hade "svenska risgryn" med sig.
Hemkokt risgrynsgröt, med socker och kanel på!

Julskinka!

Alla samlade! Så mysigt att få ha mina barn härnere över julen! Kram på er!


Min nya diskmaskin!

Sen ville barnen handla några julklappar, (lite sent kanske! men men) så vi stack till Tesco, jag skulle hämta mina nya solglasögon också. Vi handlade lite och sen åkte vi hem. Nu snart dags för lunch, sen blir det att skypa med alla hemma på eftermiddagen. Så håll er uppkopplade!!
Kram så länge!
Vi träffade Thai tomten på Tesco!



Lunchen åt vi hos Kaew. Blev lite falangmat, fläsk med löksås, raggmunk mm. Gott!


Fläsk med löksås

Raggmunk.

Sen var det hem och fixa lite, inför julmiddagen

Jag och Alexandra väntar på "gästerna".

Dukat och klart!

Tomten kom med paket till Roffe..

och till mej! Tack barnen!

Julmaten!


God Jul!

Efter middagen blev det till att spela spel, tjejerna mot killarna. Tyvärr hade vi tjejer ingen större framgång, men vi hoppas på revansch!
Oscar och Malin julfina!

Lite senare på kvällen tittade Lars och Lena förbi, då dom hade avslutat sitt julfirande hos Tord och Lisbeth. Blev ett glas vin och lite snack.

God natt alla! Tack snälla Oscar, Malin och Alexandra för presenterna, bästa presenten var att vi fick ha er här nere över julen! Och en riktigt stor julpuss till min Roffe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar