fredag 23 december 2011

Fredag 111223, Dan före dan....

Oscar o Malin kom upp till oss tidigt på morgonen och satte fart med frukosten. Blev massa omeletter, kaffe och frukt.
Sen bestämde dom sig för att åka till Som, och boka bussbiljetter till nästa vecka, då dom drar vidare ner till en ö som heter Koh Lippe, för att dyka.
Så vi bestämde oss för att hänga med allihopa. Först stannade vi till på "klädmarknaden", Oscar skulle köpa nya Rayban, 100 bath! Och Malin hittade en jättefin klänning.
Sen vidare till Som. Hon är duktig på engelska och kan ordna det mesta vad gäller resor runt om i Thailand. Bussbiljetterna bokades, sen försökte hon hjälpa dem att få tag i hotellrum, men det var ganska fullt på den ön, men hon trodde inte att det skulle vara några problem när dom väl var på plats. Så dom bestämde sig för att ta det som sig kommer, när dom är på plats.
Som, Oscar och Malin.

Lite olika affischer i resebutiken.

Kungen och Drottningen, inramade på väggen.

Reklam.

Ibland får "morsan" vara med på bild också!

Sen när vi väl var klara där så var det lunchtid, idag åt vi på Krua Maew. Jättegott!
God mat och stora portioner, tyvärr kan det ta lite lång tid ibland. Men idag var vi tidiga, så det var inga problem.

Ungdomarna drog till stranden på eftermiddagen och vi la oss hemma och läste lite. Sen ringde Per och Lena Bivesjö, bekantas bekanta kan man säga. Dom bor i Huahin nu, men idag hade dom tagit tåget till Huay Yang. Dom var på tågstationen och visste inte riktigt var dom skulle ta vägen, så vi drog och hämta dem, visade dem runt lite i byn. Pers föräldrar kommer ner i januari och ska bo här i 1 månad, så nu vet dom var dom kommer att hålla hus. Sen följde dom med oss hem, barnen ville bada i poolen. Vi tog en öl och pratade lite innnan dom tog en taxi tillbaka till Huahin.
Per och Lena. Jättekul att träffas. Vi önskar er God Jul och Gott Nytt År!

Lovisa och Emil i vår pool.

Lite konstiga chips som vi fick in när vi var och käkade idag. Alla möjliga färger, dom sa att det var räkchips.

Middagen åt vi hos Ann, gott som vanligt. Sen åkte vi hem och tittade en stund på tv, sen var alla trötta, så vi skildes åt och jag tror alla har sovit 10 timmar inatt. Idag är det julafton! God Jul alla nära och kära!