torsdag 22 december 2011

Torsdag, 111222, Golf och Shopping

Imorse drog Roffe till Huahin för att spela golf. Alex och jag tog den korta rundan idag. Sen var vi ner och hämtade Oscar o Malin vid condot. Dom hade varit vakna sen 4-tiden. Tidsomställningen!
Frukost blev det hemma hos oss.
Frukostdax!

Alex och jag hade bestämt att vi skulle göra synundersökning idag, så vi drog iväg dit. Jag skulle beställa solglasögon med styrka, men tyckte att dom var lite dyra, och tänkte att jag kollar i Prachuap idag, eftersom vi bestämt oss för att åka dit.

Först skulle vi besöka Converse butiken vilket vi gjorde, Malin och Alex köpte varsitt par, sen blev det hundaffären och lite godis till dom.

Kul med flip flop som ser ut som tangentbord!

Vilka tycker du att jag ska ta?

Sen åkte vi ner till strandpromenaden för att äta lunch. Hittade en trevlig restaurang där.
Glada tjejer, Malin och Alex.

Mamma och son.

Utsikt från restaurangen.


Sen åkte vi till Tesco/Lotus för att bunkra lite mat mm. Passade också på att gå in i glasögonaffären där. Hittade ett par som jag tyckte var jättefina och till ett helt annat pris än det jag fått i byn. Skulle vara klara redan imorgon.
Tjejerna i affären och jag, dom tycker det är jättekul att vi fotar dem.

Vi handlade klart och sen hem till poolen. Ungdomarna gjorde julkort, som dom ska skicka iväg.

Vi bestämde oss för att grilla hemma ikväll, och ringde och bjöd över Lars o Lena som gärna ville komma. Sen satte vi fart på matlagningen, sallad, tzatziki, vitlökssmör, ugnsstekt potatis mm. Gott blev det.
Roffe grillar för fullt.

Lars och Lena minglar.

Oscar, Malin och Roffe.

Lena, Lars och Alex.

Sen hade Lena bakat en jättegod chokladkaka till efterrätt, och fin var den också. Lars han skar upp ananas som dom också hade med sig, så det blev som glasspinnar!
Chokladkakan, mums!

Ananas.

Nu sovdags!








Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar