lördag 3 december 2011

Lördag 111203, Resa till Phuket

Stannade vid en toalett utefter motorvägen som tydligen fått pris för bästa toalett!

Akvarium med röda fiskar utanför toaletten.

Lite kaffe och en macka så kan vi rulla vidare sen!

Framme i Phuket efter 7 timmar, ca 60 mil.

Lunch med Pierre o Anette!

Eftersom Pierre o Anette är i Phuket med hennes jobb några dagar så bestämde vi oss för att ta bilen ner och hälsa på dem. Vi stack redan 6.30 igår. Hundvakter hade vi ordnat, Inger o Berndt, lovade att mata dem och titta till dem. Tack snälla ni för hjälpen!
Resan gick bra, men så fort vi kom in på Phuket, så var det jättemycket bilköer, tog säkert nästan 2 timmar att ta oss från bron över till Phuket och ner till Patong Beach. Nästan som hemma på Essingeleden!
Vi checkade in på samma hotell som dem, och sen gick vi ner på stan och åt lite lunch. Sen tänkte vi bada, men det mulnade på och började regna rätt rejält. Så när Roffe och jag var hemma så var vi totalt genomvåta. Vi slappade en stund, sen kom Pierre o Anette ner och tog ett glas vin innan vi gav oss iväg ut på stan en sväng. Vi gick till en restaurang som heter 6:an. Dom har en restaurang inte långt härifrån hotellet, men dom har en restaurang till som ligger uppe i bergen, dit dom kör folk med shuttlebuss. Jättemysig restaurang, kan verkligen rekommenderas. Vi beställde in ganska många rätter som vi delade på. Jättegott. Sen tog vi shuttlebussen ner igen och in på en bar, för att ta en öl. Snackade en stund, och sen var det dags att gå hemåt och nanna kudden. Sov Gott!

Lite mer bilder!
Stranden på Patong Beach.

Shuttlebussen som skulle ta oss upp till restaurangen i bergen.