torsdag 29 december 2011

Beachen

Hej!
Idag fick jag själv, Alexandra äran att ta över bloggandet för en dag då mamma har fullt upp.

Igår låg vi på stranden hela dagen där vi även träffade på Lena och Lars och lunchade tillsammans med dom. En stor portion pad ka praow blev det. Jag har ätit denna rätt på varenda restaurang här nere i byn och den var utan tvekat en av de godaste (den och bengt´s)
Nu har havet blivit härligt, lugnt och en härlig färg!



Härliga vyer med palmer i bakgrunden.

På e.m när både jag och mamma var röda som kräftor begav vi oss med bilen mot en marknad i thapsake. Det var sista rycket och det mesta inhandlades för min del. Allt från örhängen till plastburkar. Mest glad blev jag över ett par låga gummistövlar (mamma tyckte jag var knäpp) för 80 bath.
God frukt, vi kallar den taggfrukt, kommer inte ihåg vad den heter.

Klocka inhandlades.

Billiga jeansshorts, 100 bath ca 24 kr.!

Nu på morgonen åkte vi till fredagsmarknaden det första vi gjorde klockan sju. Mamma skulle handla lite mat tills nyår och jag följde med som stöd.
Det blir nog en sväng på stranden idag igen, ta lite kort och sånt som man har missat trots att man vart här så länge. Jag ska även hämta tvätten och gå på manikyr/pedikyr idag!
Ikväll är det nämligen sista kvällen för mig här nere, imorgon bär det av mot Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar