tisdag 6 december 2011

Måndag 111205, Hemresa från Phuket.

Thailands kung fyller 84 år idag!
Vi åkte från hotell vid 10-tiden, för att vi skulle hinna hem till Huay Yang innan det blev mörkt. Man vet ju inte hur mycket trafik det är. Vi hade tur, och det flöt på riktigt bra. Efter 7 timmar var vi hemma igen.
Jag hade igår fått ett riktigt fult myggbett på fingret, som jag kliade sönder. Och i och med det, blev det som varigt och eländigt, hela fingret svullnade upp och jag fick feber i bilen hem, likaså myggbetten jag hade på benen varade. Så vi bestämde oss för att stanna på sjukstugan i byn och be dom kolla detta. Dom gjorde rent alla betten, satte på salva och förband och sen fick jag en kur med antibiotika mot inflammationen. Är säkert bättre imorgon.
Lena hade kommit till byn, så vi åkte ner till Lars och Lena och välkomnade henne, sen åkte vi till Anns restaurang och åt. Vi var tidigt hemma eftersom jag inte mådde något vidare. Säkert bättre imorgon.
Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar