fredag 2 december 2011

Torsdag 111201, Huahin

Imorse åkte vi till Huahin 07.30, med minibuss från Chang Corner. Idag var det endast 5 st som skulle spela golf. Jag tänkte ta taxin ner till Huahin och shoppa idag. Har en lång lista med mig.
Började på Market Village, ett stort köpcentrum, med en massa olika affärer. Åkte sedan Tuktuk bort till Index, en inredningsaffär, i andra änden av Huahin. Där hittade jag lite småprylar. Sen tillbaka till Market Village, för att inhandla det som jag tittat ut. Som tur var stötte jag på taxichauffören när jag kom tillbaka, så jag kunde lasta ur en del ut ryggsäcken.
När jag handlat klart tog jag taxin upp till Black Mountain, där killarna satt i restaurangen och åt.
Roffe vann idag och tog hem hela pottan. Jag beställde också in mat, Pasta Carbonara och en chang. Hade inte hunnit äta något på hela dagen.
Vi var tillbaka i Huay Yang runt 6-tiden. Men vi har alltid två obligatoriska stopp på vägen hem från Black Mountain, först vid "Ica Maxi" och sen vid mangostånden, strax innan Prachuap.
Efter en dusch och uppackning, åkte vi ner till "Sjöboden", Uffe kallar sitt hus för det. Dom bjöd på middag hemma på altanen, Olas tjej Ey, hade lagat thaimat. Smakade jättebra. Sen var vi snart hemma igen för vi var ganska trötta efter en lång dag i Huahin.


Restaurangen på Black Mountain

Utsikt från restaurangen.


Astor och en av servitriserna.

För den som inte känner till "Ica Maxi", så är det denna butik!

Taxin

Astor i Shoppingtagen.



Trött vinnare på väg hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar