måndag 12 december 2011

Tisdag, Glöggfest + Lucia

Trevlig lucia på er!
Har precis ätit skinkomelett till frukost, efter att vi gått vår runda som vanligt.
Igår kväll var vi hemma hos Astor o Kärstin och drack glögg. Göran och Maggan var också där.
Efter god glögg, pepparkakor, mögelost mm så åkte vi till Verandan för att äta middag.
Roffe valde fisk och potatismos, och jag tog en jättegod pizza.
Efter maten åkte vi till tillbaka till Astor och Kärstin, och fick kaffe med hembakad kaka. Det var mycket gott.
Tack för en jättetrevlig kväll allihopa!
Maggan och Göran.

Astor.

Kärstin och jag.

Deras 2 hundar.

Roffes fisk samt en smakbit av min pizza.

Pizzan var jättegod.


Var iväg till fotoaffären med min kamera, men dom kunde inte fixa den. Skulle skicka den till Bangkok, och det skulle ta 1 månad! Så jag tog med den hem igen, får försöka lämna in den i HuaHin nästa gång vi ska dit.
Sen åkte jag till Pims affär, vi kallar den Clas Olson, den har det mesta. Men idag hade hon inte det lysrör jag skulle ha, blir att införskaffa det också i Huahin.
Pims affär, Clas Olson.

Sen stoppade jag vid ett fruktstånd, och handlade en ananas och två papaya.
Fruktstånd.

Idag hängde vi på gubsen och käkade lunch vid bron, vet inte vad restaurangen heter. Men den är ny för året, och ligger precis vid järnbron vid Van Ravi.

Sen åkte vi till Jim och gjorde manikyr och pedikyr.


Såg jättefina buganville, hos trädgårdsmästaren i hörnet, så vi åkte dit och beställde två stycken i kruka, som vi placerade runt poolen. Blev fint och lyste upp lite.
Placerade en av dem vid pumphuset till poolen.

Sen kom då betongbilen och gjöt klart vår infart. Nu håller vi tummarna att inte hundarna gör alltför många fotavtryck där.


Ikväll ska vi bort till Lars och Lena och dricka glögg. Så nu blir det duschen. Lena lovade att ta fram glitter mm, samt att våra gubbar ska få varsin stjärngossestrut. Vi får väl se hur glada de blir för det.

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar