tisdag 6 december 2011

Söndag 111204

Grattis Christina på födelsedagen!
Vaknade upp tidigt, så vi bestämde oss för att ut och promenera. Gick en stund och sen gjorde vi stopp för att äta frukost. Blev Mc Donalds, inte så gott kanske, men det låg på vägen och var öppet. Mulet och regnigt idag också.
Julgran på hotellet. En stålställning som dom sen har satt fast ihop knycklat toapapper på. Vackert!

Hotellrummet.

Frukost!

Hotell Phuket Tower-

Gatsten.

En restaurang med en båt i, där lägger dom is och skaldjur inför kvällens servering.

Hotellet vi bodde på låg precis bredvid Hard Rock Cafe.

Efter att Pierre o Anette vaknat, bestämde vi oss för att åka till barnhemmet som Susanne Jansson och Hans driver. Ligger bredvid Pukets flygplats.
Vi träffade Sussi och Hans, samt barnen som bor där och även 3 volontärer som arbetar där, och kommer från Sverige.
Imorse hade barnen kommit fram med en låda. som någon hade ställt in på barnhemmets område och visat personalen. Den innehöll 6 st små hundvalpar.Dom var säkert några veckor gamla. Barnen tyckte det var jättekul med dessa.
Sussi berättade också hur barnhemmet drivs, vilka som är sponsorer till barnhemmet mm.
Odd Fellow och Happy Child är de stora sponsorerna, likaså Kjell Bergqvist. Sen finns det naturligvis många fler, men de är de stora.
Vi frågade om vi kunde få bidra med något till barnen, och Sussi önskade tvål, tvättmedel, tandkräm mm, och volontärerna tyckte det skulle vara kul med några fler spel till barnen. Så vi åkte till Tesco och inhandlade lite smått och gott, som vi sen åkte tillbaka och överlämnade. Vi tackade för oss och sen åkte vi hem till Patong Beach för att ut och titta runt lite på stan.
Barnen och hundvalparna.

Barnhemmet.

Några stora sponsorer.

Tack för att vi fick komma och hälsa på!

På kvällen var vi ute och åt tillsammans med Pierre och Anette. Efter middagen hamnade vi på en rockklubb, faktiskt riktigt bra musik. Efter en stund vara vi så trötta, så vi tog en tuktuk hem till hotellet. Imorgon hem till Huay Yang igen.