torsdag 8 december 2011

Torsdag 111208, Regn!

Ja, Roffe stack redan strax efter kl. 7 på morgonen för att åka och spela golf i Huahin. Jag hade bestämt mig för att vara hemma och jobba, så jag satte igång direkt efter frukosten.
Arbetsplatsen i Thailand, altanen!


Kl. 8.00 kom vår städerska och städade, hon städar varje torsdag hos oss. Blir så rent och fint! Vi betalar henne 200 bath/gång, och hon är hos oss i 4 timmar.
Efter kl. 12.00 brakade ovädret loss, åska och regn så det stod härliga till. Och runt 12.30 tiden gick strömmen, vilket innebar att jag inte kunde jobba vidare, ingen ström = inget internet. Så jag fick gå runt och plocka lite i huset, ut kunde man inte gå! Det smällde och regnet verkligen vräkte ner.
Inte så lite regn!


Internet dragningen ligger under vatten. Ibland blir man förvånad att något funkar härnere!


Roffe kom glatt hem vid 5-tiden och dom hade haft strålande väder i Huahin, lite blåst, men inget regn alls. Tur för dem.
Vi bestämde oss för att åka till Ann och äta middag, och vi blev ett stort gäng som vanligt. Kul.
Pannkaksmannen dök sen upp med sin moppe, han gör jättegoda pannkakor, med banan, choklad mm mm. Gott som efterätt, kanske inte så nyttigt.
Åt bananpannkaka med kondenserad mjölk uppepå, det smakar som smält florsocker!


Satt och pratade en stund innan vi tog moppen och rullade hemåt.
Ola, Ey, Ann, Mats och Uffe.

Avestaborna Lars och Lena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar